شرکت آلمانی ThyssenKrupp آیندهای را برای آسانسورها پیشبینی میکند که در آن، آسانسورها به صورت خودکار و در هر دو جهت افقی و عمودی حرکت میکنند. سیستم آسانسورهای MULTI با استفاده از فناوری موتوری شبیه فناوری سیستم تعلیق آهنربایی قطار Maglev به عنوان اولین آسانسوری که بدون کابل کار میکند، ثبت شده است.
مدیر این شرکت میگوید: «همزمان با پیشرفت ساختمانسازی، بهکارگیری آسانسورهایی که برای ساختمانها و تعداد زیاد مسافران مناسبتر باشند، ضروری است». آسانسور MULTI از یک موتور برای حرکت افقی و از یک موتور دیگر برای حرکت عمودی استفاده میکند. این سیستم از چند کابین که به صورت حلقهای و با سرعت 5 متر بر ثانیه حرکت میکنند، تشکیل شده است. این امر باعث میشود تا مسافران در هر 15 الی 30 ثانیه به یک کابین آسانسور دسترسی داشته باشند.
مدیر این شرکت آلمانی میگوید: «کارمندان ادارات نیویورک در کل دوران اشتغال خود 16.6 سال منتظر آسانسور میمانند و 6 سال خود را نیز داخل آسانسور میگذرانند». این شرکت معتقد است مدت زمان زیادی در این شرایط از دست داده میشود. طبق ادعای این شرکت، آسانسورهای MULTI فضای اشغالشده توسط آسانسورها را تا 50 درصد کاهش داده و فضای ساختمان را تا 25 درصد افزایش میدهند. اولین آسانسورMUlTI در سال 2016 مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. اگرچه این آسانسور به عنوان یک نوآوری مهم محسوب میشود؛ اما این اولین بار نیست که چنین ایدهای مطرح میشود. آسانسورهای بدون کابل قبلاً توسط شرکت آمریکایی MagneMoton ثبت شدهاند و شرکت هیتاچی نیز در حال تولید یک سیستم آسانسور چند کابینه است.
مدیر این شرکت میگوید: «همزمان با پیشرفت ساختمانسازی، بهکارگیری آسانسورهایی که برای ساختمانها و تعداد زیاد مسافران مناسبتر باشند، ضروری است». آسانسور MULTI از یک موتور برای حرکت افقی و از یک موتور دیگر برای حرکت عمودی استفاده میکند. این سیستم از چند کابین که به صورت حلقهای و با سرعت 5 متر بر ثانیه حرکت میکنند، تشکیل شده است. این امر باعث میشود تا مسافران در هر 15 الی 30 ثانیه به یک کابین آسانسور دسترسی داشته باشند.
مدیر این شرکت آلمانی میگوید: «کارمندان ادارات نیویورک در کل دوران اشتغال خود 16.6 سال منتظر آسانسور میمانند و 6 سال خود را نیز داخل آسانسور میگذرانند». این شرکت معتقد است مدت زمان زیادی در این شرایط از دست داده میشود. طبق ادعای این شرکت، آسانسورهای MULTI فضای اشغالشده توسط آسانسورها را تا 50 درصد کاهش داده و فضای ساختمان را تا 25 درصد افزایش میدهند. اولین آسانسورMUlTI در سال 2016 مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. اگرچه این آسانسور به عنوان یک نوآوری مهم محسوب میشود؛ اما این اولین بار نیست که چنین ایدهای مطرح میشود. آسانسورهای بدون کابل قبلاً توسط شرکت آمریکایی MagneMoton ثبت شدهاند و شرکت هیتاچی نیز در حال تولید یک سیستم آسانسور چند کابینه است.